Szolgáltatások

• Gyógytorna

A kutyagyógytorna három nagy részből áll:

• passzív mobilizáció
  • aktív torna
  • asszisztált mozgatás

Passzív mobilizációra akkor van szükségünk, ha egy vagy több ízület inaktív ill. ha a mozgathatósága korlátozott. (pl.:artrózis)

Ízületi nedv termelését serkenti, ízületet alkotó lágyrész vérkeringését fokozza. Ízület rugalmassága megőrizhető a mozgáskorlátozottság ideje alatt. A mozgatás következtében lassítja az izom leépülését, megakadályozza az inak rövidülését, és a különböző letapadásokat.

Hosszú távon jó eredményt csak akkor tudunk elérni, ha az aktív mozgást fejlesztjük.  Lényegében az egész fizioterápia célja, hogy a kutya újra mozogni tudjon. Cél az önálló, fájdalommentes, koordinált mozgás elérése. Az aktív tornát végezhetjük eszközök nélkül is, de ma már számos humán gyógytornából átvett és kifejezetten kutyáknak tervezett rendkívül hatékony eszköz is rendelkezésünkre áll.

Asszisztált mozgatásra leginkább a neurológiai beteg rehabilitációja során van szükség, ilyenek az asszisztált állás és járás.

• Masszázskezelések

A masszázs elsődleges célja a fájdalomcsökkentés.  Vérkeringés és anyagcsere fokozó hatása van. Izomgörcsök oldására, izomtónus befolyásolására, kontraktúrák és letapadások megszüntetésére alkalmazott módszer.

• Manuálterápia

A mozgatórendszer visszafordítható elváltozásainak vizsgálatával és kezelésével foglalkozik.

• Nyújtás

Izmok túlfeszülését, megrövidülését, kontraktúráját kezeljük ezzel a techinkával.

• Termoterápia

Melegítést alkalmazhatunk krónikus artrózis, túlterhelt izomzat, fájdalom, görcsoldás, izomfeszülés esetén. Akut/heveny gyulladás, zúzódás, égési sérülés esetén pedig hideg/jeges borogatást.

• Elektroterápia – TENS, Szelektív ingeráram

Napjaink legelterjedtebb elektroterápiás eljárása, ún. szelektív ingeráram kezelés, leginkább fájdalomcsillapításra használjuk, de az izmok tornáztatására is alkalmas módszer. Perifériás idegsérülés és bizonyos gerincvelői sérülés esetén nem áll rendelkezésünkre más mód az izmok tornáztatására.